the operational ownership of financial data, performance culture and Risk and Opportunity through robust finance reporting Propose and coordinate mitigation actions if needed to support discussions and
certifications in coordination with relevant stakeholders Evaluate supplier capacities, capabilities and performance and contribute to the development Support annual vendor evaluation and present operational
im Bereich Endlininenprozess und Technical Support werden vorausgesetzt Kenntnisse im Bereich Projektmanagement wünschenswert Weitere Qualifikationen Erfahrung in den Bereichen Bereich Flightline / Delivery
representatives, warehouse operators) Forecasting activities Placement and follow up of purchase orders Support of New Parts Introduction with Multi Functional Team and support of operational action Managing and
Support zwingend erforderlich Erfahrung in den Bereichen Bereich Flightline / Delivery zwingend erforderlich Vertiefte Kenntnisse im Umgang mit SAP Verhandlungssichere Deutsch- und Englischkenntnisse
, München, Nürnberg, Hannover, Ludwigshafen und Leinfelden-Echterdingen mehrere Service Desk Agenten (m/w/d) bzw. IT Supporter (m/w/d). KENNTNISSE Abgeschlossene Berufsausbildung im IT-Umfeld z.B. als IT
zu gestalten setzen den Rahmen für Deine Bewerbung. Das erwartet Dich Technische Konfiguration, Support, Wartung und Optimierung komplexer IT-Applikationen Technische Konzeption und Umsetzung von Anforderungen
a Point) team is the engineering support team to the Single-Aisle FAL's (Final Assembly Lines), answering all engineering related questions that arise before aircraft delivery. The team is responsible
with the processes Monitoring contracts with suppliers, ensuring that suppliers deliver the expected performance in all areas (e.g. logistics, support, quality, costs) Managing daily professional and
commodity meetings Monitor or support new product introduction to ensure industrial qualification maturity before serial phase Initiate and manage supplier performance improvement projects, set long term
Supports. Dokumentation: Erstellung und Pflege von Systemdokumentationen, einschließlich Konfigurationsdetails, Prozessbeschreibungen und Notfallplänen. Unterstützung der Fachbereiche: Mitarbeit in Projekten
, Talend oder Ab Initio) und/oder in IT-Support Services (ITIL Zertifizierung von Vorteil) • Sehr gute Erfahrung mit PL/SQL-Programmierung sowie Datenbank-Design (mit Schwerpunkt OracleDB), • Know-How zu DWH